Distributionsstrategier

Distributionsstrategier

FOCUS ACADEMY | netværk & faglig sparring | den 7.6.2023

FOCUS ACADEMY den 7.6.2023 handler om distributionsstrategier

Virksomhedens salgskanaler er blandt det vigtigste enkeltstående aktiv i enhver virksomhed. Hvordan man møder kunderne vil ofte være afgørende for, om virksomheden sælger produkterne, hvilken fortælling kunderne oplever om virksomheden og produktet, og kundens vurdering af produktets kvalitet og egenskaber, - og dermed også kundens villighed til at betale for produktet.

Jo bedre distributionsstrategien er, jo højere vil kundens villighed til at betale være, og jo højere pris kan virksomheden kræve for produktet. Distributionsstrategier, der anvender separate virksomheder som salgsled, f.eks. forhandlere, agenter, grossister, og lignende, er reguleret af omfattende EU-lovgivning. Denne lovgivning er revideret pr. 1.6.2022 og får virkning for allerede eksisterende aftaler den 31.5.2023. Derfor vil netværksmødet denne gang handle om mulige distributionsstrategier i lyset af den ændrede regulering.

Intro

Få overblik over reglerne for distributionsstrategier, herunder overordnede forretningsmæssige fordele og ulemper ved hver enkelt distributionsstrategi. Få samtidig indblik i IP-strategier; hvorfor man bør sikre (visse) IP-rettigheder, hvilke IP-rettigheder, der bør sikres, og hvordan disse rettigheder sikres. Hør hvordan valget af IP-strategi påvirker valget af distributionsstrategi, og hvordan du som virksomhed sikrer, at distributionsstrategierne anvendes korrekt.

 

Program

Vi vil på mødet komme ind på de forretningsmæssige fordele og ulemper ved at sælge produkterne gennem

  1. agenter
  2. et selektivt distributionssystem
  3. et eksklusivt distributionssystem (eneforhandling)
  4. masseforhandling og
  5. et franchisesystem.

Endelig kommer vi også ind på de forretningsmæssige fordele og ulemper ved at sælge produkterne selv direkte til kunderne. Vi vil også på mødet komme ind på vigtigheden af virksomhedens IP-strategi, og hvordan denne påvirker valget af distributionsstrategi.

 

Key takeaways

  • Hvad er de forretningsmæssige fordele og ulemper ved de forskellige distributionsstrategier?
  • Hvilken betydning har min IP-strategi for valget af distributionsstrategi?
  • Hvordan anvender jeg de forskellige distributionsstrategier korrekt? 

Tid og sted

Onsdag den 7.6.2023, kl. 14.00 – 17.00 hos Focus Advokater i Odense, Cortex Park Vest 3, 5230 Odense M.


Tilmelding

Det er gratis at deltage i netværket. Du tilmelder dig her. Du kan tilmelde dig hele netværkspakken eller vælge emner/dage ud. 

Information 

Spørgsmål

Mette Juhl

Mette Juhl

Marketing-/projektleder Læs mere
Jesper Kruse  Markvart

Jesper Kruse Markvart

Associeret partner, advokat (L), LL.M. in Competition Law and Economics Læs mere