Focus Advokater donerer kontormøbler til nystartede virksomheder

Focus Advokater donerer kontormøbler til nystartede virksomheder

Pressemeddelelse fra Focus Advokater P/S, den 4.1.2022 (sen. opdateret 5.1.2022)

Det er gået over al forventning - på 12 timer er kontormøblerne AFSAT!

TAK for den enorme interesse for Focus Advokaters donation af kontormøbler. Skriveborde, reoler, arkivskabe og skuffedarier er allerede AFSAT og på vej ud til nystartede, odenseanske virksomheder. Vi glæder os over, at vi med donationen kan være med til at give en række nystartede virksomheder en håndsrækning og nogle gode kontormøbler til deres lokaler. Donationen er sket i samarbejde med flyttefirmaet CT Flyt & Service ApS, Ejendomsselskabet Olav de Linde og DOK5000. Tak for samarbejdet! (opdateret den 5.1.2022)

Focus Advokater donerer kontormøbler til nystartede virksomheder

I forbindelse med Focus Advokaters flytning til Cortex Park har advokatfirmaet valgt at donere kontormøbler til nystartede, odenseanske virksomheder. Donationen sker i samarbejde med flyttefirmaet CT Flyt & Service, Ejendomsselskabet Olav de Linde og DOK5000.

Der er skriveborde, reoler, arkivskabe og skuffedarier på vej til nystartede, odenseanske virksomheder. Kontormøblerne kommer fra Focus Advokater, der i forbindelse med flytning fra Odense Havn til Cortex Park har valgt at give deres brugte kontorinventar nyt liv hos nystartede virksomheder i Odense.

”Vi synes, det var helt oplagt at give vores kontormøbler videre til nyetablerede virksomheder. For det første ville det være håbløst ikke at give møblerne nyt liv, og for det andet kan købet af kontormøbler være lidt af en udskrivning for en nystartet virksomhed. Derfor er vores håb, at vi med donationen kan være med til at give en række nystartede virksomheder en håndsrækning og nogle gode kontormøbler til deres lokaler,” siger Søren Dolmer Andersen, partner, Focus Advokater.


Idéen kom fra flyttefirmaet

Han fortæller, at det samlet drejer sig om små hundrede skriveborde samt en masse reoler, arkivskabe og skuffedarier. Og de første skriveborde har allerede fået ny adresse.

”Vi startede med at kontakte start up-miljøet her i Odense, og derfor er der allerede nogle af vores møbler, der er blevet hentet. Alt det, der ikke er blevet hentet, er ved at blive flyttet til DOK5000 på Odense Havn, hvor interesserede virksomheder fra på onsdag kan komme og hente kontormøblerne efter først til mølle-princippet,” siger Søren Dolmer Andersen og fortæller, at det var Jacob Vestergaard fra flyttefirmaet CT Flyt & Service, der fik idéen til donationen.

”I forbindelse med, at CT Flyt & Service flyttede vores ting ud i Cortex Park, opstod idéen om at donere kontormøblerne til nystartede virksomheder. Derfor har flyttefirmaet også doneret flytningen af de mange kontormøbler fra Englandsgade til DOK5000, mens Ejendomsselskabet Olav de Linde og DOK5000 stiller lokalet til rådighed i de tre dage, hvor møblerne kan afhentes.”

Resten doneres til Blå Kors

Interesserede virksomheder kan afhente kontormøbler onsdag, torsdag og fredag, hvorefter resten af møblerne doneres til Blå Kors Genbrug i Odense. Herfra vil kontormøblerne blive solgt, og overskuddet vil herefter gå ubeskåret til Blå Kors’ sociale arbejde i hele landet.

 

 

Focus Advokater flyttede hovedkontoret den 13.12.2021 fra Odense Havn til Cortex Park, Odense

Focus Advokater flyttede hovedkontoret den 13.12.2021 fra Odense Havn til Cortex Park, Odense

 

FAKTA

Er man som nystartet virksomhed interesseret i at hente kontormøbler i DOK5000, skal man kontakte Tobias Bruun fra Ejendomsselskabet Olav de Linde på telefon 6544 4244 eller på mail tbr@olavdelinde.dk og aftale et tidspunkt for besigtigelse og afhentning af møbler i DOK5000 på Havnegade. Møblerne kan besigtiges og afhentes fra onsdag 5. januar til fredag 7. januar 2022.

OBS Alle møbler er AFSAT (opdateret 5.1.2022)

 

Indlæg af